かなあ、のかなあ

Daniel asked me what different are 話せるかなあ and 話せるのかなあ.
it was difficult question. because i use it with feeling.

for example, this is my opinion but,
話せるかなあ is just doubt. and 話せるのかなあ is that i am not sure whether a person can speak or not, but a person may be..



今日覚えたこと

just a day thing. 今日だけのこと